Bu kitap, öğrenciler ve öğretmenlerle işbirliği içinde tasarlanan bu projenin ana ürünüdür. Aynı zamanda, kitabın son tasarımında bir grafik tasarımcının yardımıyla ve kitabı beş farklı dilde hazırlayarak, gelecekte çocuklara vatandaşlık kültürünü öğretmek için eğitim kaynağı olarak kullanılabilecek profesyonel bir ürün üretmeye çalıştık.
Bu kitap, öğrenciler ve öğretmenlerle işbirliği içinde tasarlanan bu projenin ana ürünüdür. Aynı zamanda, kitabın son tasarımında bir grafik tasarımcının yardımıyla ve kitabı beş farklı dilde hazırlayarak, gelecekte çocuklara vatandaşlık kültürünü öğretmek için eğitim kaynağı olarak kullanılabilecek profesyonel bir ürün üretmeye çalıştık.
Ziboto'nun Simolix'i (En) Ziboto'nun Simolix'i (Tr)
UYARI: Bu kitapların haklarının yazarlarına ait olduğunu ve tüm hakların kendilerine ait olduğunu beyan ederiz.
Bu kitabı üretme aşamaları projenin en keyifli ve heyecan verici kısımlarından biriydi: Öğrencileri kura çekerek farklı ülkelerden karma gruplara ayırdık. Her grupta, bir Türk okulundan öğrenciler diğer okullardan öğrencilerle birlikte bulunuyordu ve öğretmenleri de denetleyici olarak gruplara rehberlik ediyordu.
Öncelikle, altı grubumuz olduğunu düşünerek, altı genel konu seçtik ve bu konuları rastgele altı gruba atadık. Her grupla ilgili konular şu şekildeydi:
Bir sonraki aşamada, öğrencilere yazmak istediğimiz kitabın, gezegenlerindeki insanların mutluluğun anlamını bilmediği ve mutluluğun ne olduğunu ve nasıl mutlu olunacağını ve başkalarını nasıl mutlu edeceğini anlamak için Dünya'ya seyahat eden bir uzaylının hikayesi olduğunu açıkladık. Uzaylıya başkalarına nasıl yardım edeceğini ve onları nasıl memnun edeceğini öğretmek için öğrencilerden gruplarının konusuna uyan cümleler kurmalarını istedik.
Çocuklar öğretmenlerinin rehberliğinde cümlelerini yazdıktan sonra, her grup için ayrı ayrı oluşturduğumuz Padlet'e yüklediler. Padlet'lerde, çocuklar farklı ülkelerden olduğu için cümleleri İngilizce'nin yanı sıra diğer ortak ülkelerin dillerine de çevirdik.
Daha sonra görselleri üretme zamanı geldi. Bu aşamada öğrenciler, öğretmenlerinden aldıkları eğitimle cümlelerini çizgi roman görsellerinin karelerine dönüştürdüler ve görselleri Padlet'e yüklediler.
Sonraki aşamada, tüm öğrencilerden Padlet oylama sistemini kullanarak final kitapta yer almaya uygun olduğunu düşündükleri görsellere oy vermelerini istedik. Bu şekilde, görseller kitaba seçildi.
Grup 1:
https://padlet.com/betterworldesep3/grup-1-ebeveynlere-ev-islerinde-yardim-ediyor-25e00wwatjq7tg5p
Grup 2:
https://padlet.com/betterworldesep3/group-2-helping-friends-fwx08a3m07hjhl4z
Grup 3:
https://padlet.com/betterworldesep3/group-3-helping-the-disabled-and-the-elderly-mfse5u9srooqunir
Grup 4:
https://padlet.com/betterworldesep4/group-4-helping-and-cooperating-at-school-k5kbyvifvmaw5qn0
Grup 5:
https://padlet.com/betterworldesep4/group-5-helping-the-needy-and-poor-b4wb8xl39hjj1a7f
Grup 6:
https://padlet.com/betterworldesep4/group-6-helping-animals-and-the-environment-fh2uisdr5q1namcd
Son olarak, bir grafik tasarımcının yardımıyla, görselleri bir kitabın bölümlerine yerleştirdik. Duruma bağlı olarak, bazen ana konuyu desteklemek veya edebi veya dilbilgisi nedenleriyle cümleleri düzeltmek için görselleri yeniden yaratmamız gerekiyordu. Sonunda, "Ziboto'nun Simolix'i"ni ürettik.
Bu kitap, projemizin son ürünlerinden biri olmasının yanı sıra proje konularının öğretiminin sürdürülmesi ve pekiştirilmesinde de önemli bir rol oynamıştır:
Araştırmalar, öğrendikleri hakkında yazmanın bilgiyi pekiştirmek, işlemek ve aktarmak için etkili bir araç olduğunu göstermiştir (Klein, PD 1999. Reopening Inquiry into Cognitive Processes in Writing-to-Learn . Educational Psychology Review, 11, 203–270). Öğrencileri kitap üretim sürecine dahil ederek, proje konusuyla ilgili içerik üretmeye zorladık ve böylece öğrenilen materyali zihinlerinde pekiştirdik.
Bu kitabın hazırlık aşamalarında çocuklara yapay zekayı (YZ) yaratıcı bir şekilde nasıl kullanacaklarını öğrettik. İstenen konu hakkında yaratıcı bir cümle kurarak ve bunu yapay zeka tarafından bir çizgi roman karesine dönüştürerek çocuklar, yapay zekanın yardımıyla yaratıcı fikirlerini nasıl hayata geçireceklerini öğrendiler.
Çocuklardan cümleler yazmalarını isteyerek, onlara fikir ve görüşlerini özgürce ifade etme cesaretini öğrettik; görselleri seçmek için oylama sistemini kullanarak, onlara başkalarının fikirlerine saygı duyma, demokrasi ve çoğunluğun oyuna uyma kültürünü öğrettik.
Adres:
Soğuksu Mahallesi 299. Sokak No24 MURATPAŞA/ANTALYA
Telefon
0 242 343 26 38